2018. március 16., péntek

Csülkös körömpörköl

Nagyon-nagyon szeretem a körömpörköltet. Tudom, hogy nem igazán női étel, de mégis. És mindig is zűröm volt az elkészítésével, soha nem lett olyan "igazi"... És milyen az igazi? Ragacsos, szaftos, cuppogós! :)
Ma reggel a  piacon kezdtem. Vettem két körmöt és egy csontozott hátsó csülköt. Nem, nem kuktában főztem! 3.5 órát főtt, de pont olyan lett, amilyennek lennie kell! :)

2 nagy fej félkarikákra vágott hagymát megdinszteltem zsíron. Nem, még véletlenül sem olajon! Belenyomtam 3 nagy gerezd fokhagymát és fűszereztem: pirospaprikával, sóval, borssal, őrölt köménnyel, 2 babérlevéllel és adtam hozzá passzírozott (vagy sűrített) paradicsomot. Felöntöttem 2 dl száraz vörösborral és hozzáadtam a körmöket és a felkockázott csülköt. (Szerencsém volt, a hentes felkockázta a csülköt nekem :) ) Nyomtam rá csípős Piros Aranyat is, mert én szeretem a csípőset. :) Fedő alatt, egésze kis lángon hagytam 3.5 órán át, csak időnként néztem meg, hogy van-e elég lé alatta. Vigyázni kell, mert nem levest főzünk, rövid lével kell készíteni. :) Krumplit meghámoztam és hosszában hasábokra vágtam Sós, egész köménymagos vízben főztem ki és ezzel tálalom.

Most el leszek ezzel egy darabig, mivel itthon ezt csak én szeretem! :))))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése