2017. november 26., vasárnap

Sajtos-diós csirkemell medvehagymás tagliatelle-vel

Ma viszonylag gyors ebédet kellett készítenem. Tegnap a tanyán voltunk, be kellett (volna) fejeznem a falevelek összegyűjtését. Hát, majdnem! :D Még maradt valamennyi, ez azt jelenti, hogy még egyszer le kell mennünk a fagy beállta előtt. Cica szinte azonnal megjelent, ahogy leértünk, örömmel állapítottam meg, hogy kövér. Mint egy görögdinnye. :D Gondolom télre hízlalta így fel magát.  Szóval, visszatérve a mai ebédre. Ahogy töröm a diót, szinte úgy fogy is el. Csináltam ma még egy diós süteményt is, mutatni még nem tudom, nincs teljesen kész és ebédre ezt a finomságot. :)

 Egy nagy csirkemell filéből csináltam 4 szeletet. Megsóztam, borsoztam és kevés olajon pirosra sütöttem mindkét oldalukat. Közben feltettem a vizet a tésztának. A hús alá öntöttem 1 dl száraz fehérbort, beletettem egy szál rozmaringot és kicsit hagytam párolódni. Amikor a bor  mennyisége csökkent, kisebbre vettem a lángot, öntöttem hozzá kevés vizet, lefedtem és kis lángon puhára pároltam. A tésztát sós vízben kifőztem.

A megpuhult csirkemellet kiszedtem a tálból, a visszamaradt lébe beleöntöttem 4 dl tejszínt, hozzáadtam 10 dkg reszelt füstölt sajtot és két marék durvára darabolt diót. Összemelegítettem, amíg a sajt elolvadt.

A megfőtt tésztát tálra szedtem, elrendeztem rajta a csirkét és leöntöttem a szósszal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése