2017. október 8., vasárnap

Mexikói lasagne

Akik régebb óta olvassák a bejegyzéseimet, tudják, hogy nagyon szeretjük a mexikói konyhát, a mexikói ízeket. Fiamat bármikor le tudom venni a lábáról vele. Most azonban nincs itthon, elutazott Hódmezővásárhelyre, ahol újabb díjat nyert az egyik művével. Így, ő most nem eszik belőle. De nagyon finom lett, majd neki is külön elkészítem. :)
Az első képen a szósz látható, itt még főtt.

 Ehhez apróra vágtam egy nagy fej vöröshagymát, 2 gerezd fokhagymát és 2 sárgarépát. Ezeket elkezdtem dinsztelni, majd ráraktam 50 dkg darált húst és fehéredésig kevergettem. Hozzáöntöttem 400 g darabolt paradicsomkonzervet és 5 dl paradicsomlét. Fűszereztem sóval, borssal, Cayenne-borssal, chilivel, majoránnával, kakukkfűvel. Fedő alatt több, mint 2 órát főtt csendesen. Közben elkészítettem egy besamelmártást: felolvasztottam 5 dkg vajat, rászórtam 2 ek lisztet, majd óvatosan, állandó kevergetés mellett felöntöttem 1/2 liter tejjel.
A tepsi aljára tettem 2-3 ek mexikói szószt, arra fektettem lasagne lapokat, majd megöntöztem besamellel. Megint mexikói ragu, lasagne lapok, besamel. Egészen addig, amíg a tál megtelt. A tetejére 10-10 dkg fehér és vörös cheddart reszeltem. Betoltam a 180 fokos sütőbe negyed órára.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése