2017. október 23., hétfő

Bodag - a cigánykenyér

Ez a kenyér dukál a cigánykáposztához. Nem tudom, milyen az autentikus bodag, én cipó formájúra csináltam. Vakarónak, vakarcsnak is hívják, mert a teknő falára ragadt tésztát vakarták le, abból készült.


 Ez elvileg egy autentikus recept:
Hozzávalók:
- 50 dkg liszt,
- 4-5 evőkanál libazsír,
- 1 ek szódabikarbóna vagy sütőpor,
- 1 ek só,
- 3 dl langyos víz.
A lisztet összeszitálom a szódabikarbónával. Hozzáadom a sót és a zsiradékot, majd annyi langyos vizet, hogy megfelelő állagú tésztát kapjunk.
Picit pihentetjük, majd lepényeket formálunk, megszórjuk liszttel.  Én a ’ tepsi hátán’ sütőm, de platnin az igazi.
 Nos, én nem pont így csináltam. Lívia receptje alapján, 1 kg lisztből és az ő tanácsára nem tettem bele szalalkálit. De, ahogy láthatjátok, igen szép bélzetű kenyérkét kaptam :)



3 megjegyzés:

  1. Szívesen megkóstoltam volna... Ha legközelebb ilyet főzöl, tudod, hol dolgozom...egy kis lábossal kegyelmeséktől...puszi

    VálaszTörlés
  2. Szeretnem a szakacskonyvet megvenni hol lehet nagy tisztelotok vagyok udv

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja de aranyos vagy! :) Nincs szakácskönyvem. EZ a blog az :) Köszönöm, hogy olvasod! :)

      Törlés