2017. augusztus 4., péntek

Rostos barack ivólé

Ezt is a tanyán készítettem. Néhány házzal lejjebb lakik tőlünk egy nagyon kedves házaspár. Az ő házuk előtt éldegél egy sárgabarackfa. Ez a barackfa idén rengeteg gyümölcsöt hozott. Így kaptam belőle én is. :) Sárgabaracklekváron kívül rostos ivólét is csináltam belőle. Nem tudom, meddig áll el, mert már alig van... :)

A jó érett barackokat egy pillanatra forró vízbe dobtam, így könnyen le tudtam húzni a héjukat. Kimagoztam, a húsukat lábasba tettem. Közepes lángon főztem, rotyogtattam, miközben kevertem. Nem tettem bele sok cukrot (én a lekvárba is keveset teszek), 2 kg barackhoz kb. 20 dkg-ot tettem összesen, valamint 1/2 mkk citromsavat szórtam rá. Felöntöttem ásványvízzel, olyan sűrűre, amilyet szerettem volna. Persze lehet hígabbra is, de én így szeretem. Dunsztban hagytam kihűlni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése