2017. augusztus 6., vasárnap

Málnás-szedres-áfonyás kosárka

Ma érkezik a férjem fia és lánya és itt lesznek egy hétig. Természetesen vacsorára brassóit készítettem, hiszen a fiának ez a kedvence és szinte mindig ezt "rendeli", amikor jön. Kétféle desszertet is készítettem, most az egyiket mutatom

Igazán nincs vele sok munka. Réteslapokat vettem, ebben, amit találtam 18 lap volt, de nem használtam el mindet. Lisztezett felületre tettem az első lapot, megkentem olvasztott vajjal, majd fektettem rá a következő lapot. Összesen 4 lapot tettem így egymásra, mindegyiket megkentem vajjal. Annyiszor kell megcsinálni ezt a műveletet, amíg tart a lapokból. 9 egyforma négyzetekre vágtam az összerakott lappokat. Egyet-egyet egymásra tettem, de 90 fokkal elforgatva, majd belenyomkodtam egy muffintepsibe. 180 fokos sütőben világosra sütöttem. Kivettem, hagytam kihűlni. Közben kikevertem 25 dkg mascarponét egy fél citrom reszelt héjával, 5-6 dkg porcukorral, kevés vanília kivonattal, a végén beleforgattam 1 dl habbá vert tejszínt. Nyomócsővel ellátott zacskóba töltöttem és a kihűlt kosárkákba töltöttem. Mindegyik tetejére tettem málnát, szedret és áfonyát, valamint egy mentalevéllel díszítettem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése