2017. július 18., kedd

Fejtett bableves füstölt csülökkel

Na, ez a leves is azok közé tartozik, amiért elgyalogolnék a világ végére is! :) Tegnap vettem fél csontozott füstölt csülköt.


Úgy kezdtem, hogy a csülköt odatettem annyi vízbe, amennyi ellepi és félpuhára főztem. Ez nagyjából 2 óra volt. Kivettem a vízből, helyére szórtam kb. 30 dkg fejtett babot, 1 kisebb zellert felkockázva, 1-1 sárga- és fehérrépát felkarikázva, fél TV paprikát, 1 csípős erőspaprikát és egy paradicsomot félbevágva. 2 kisebb gerezd fokhagymát, egy vöröshagymát megtisztítva, félbevágva és a felkockázott csülköt. Tettem hozzá 2 babérlevelet, megborsoztam és kicsi lángon, fedő alatt 1 órát főztem. 1 ek zsírból, 2 ek lisztből és 1 gerezd áttört fokhagymából, valamint 1 tk pirospaprikából rántást csináltam, ezzel berántottam a levest. Beleszórtam még 1 cs petrezselymet és 3 szál zellerzöldet apróra vágva, valamit 1 tojásból készült csipetkét. Tejföllel tálaltam.
Egyszerűen mennyei! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése