2017. június 18., vasárnap

Rumos ribizliszörp nyersen eltéve

Tegnap egész nap a csodaszép ribizliket szemeztem le, amit a sógornőmtől kaptam. 2 kg-ból ribizlizselé készült, az még a dunsztban hűl, a maradékból pedig ez a nyersen eltett rumos ribizliszörp. Bár a fotó kint készült, a színét mégsem adja vissza tökéletesen. Ja! És persze nagyon finom! :)

A recept egyáltalán nem bonyolult. 5 kg ribizlit egy nagy tálban jól összetörünk. Én ehhez a krumplinyomót használtam, de lehet villával is, vagy akár le is lehet darálni. Hozzáöntünk 3 liter vizet és 1.5 dkg citromsavat. Egy éjszakára letakarva hűvös helyre tesszük. Másnap egy sűrű szövésű szűrőn átszűrjük. Ahány liter levünk van, annyi kg cukor kell hozzá. Nekem ebből a mennyiségből 4 liter lett, tehát 4 kg cukrot adtam hozzá és addig kevergettem, amíg a cukor elolvadt. 1/2 dl rumban elkevertem 1 mkk nátrium-benzoátot és azt is jól elkevertem a szörppel, majd üvegekbe töltöttem és ledugaszoltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése