2017. május 28., vasárnap

Május utolsó hétvégéje a tanyán

Csodaszép idő volt. Viszont az előző napok esőzései dzsungelt csináltak a kertemből :( Tegnap egész nap kora reggeltől próbáltam valamiféle rendet teremteni. Persze nem jártam teljes sikerrel, egyszerűen nem bírtam folytatni... A bodzafám még javában virágzik, így csak nekiálltam bodzaszörpöt készíteni. Citromos, narancsos, karamellás. Még érnie kell néhány napig:


4 liter vizet felforraltam 3.5 kg cukorral. 1/2 kg cukrot karamellizáltam, majd felöntöttem 1 liter vízzel. Addig főztem, míg teljesen felolvadt benne a karamell. A két szirupot összeöntöttem és még egyszer felforraltam. Hagytam kihűlni. Közben 3 szép nagy narancsot és 5 citromot felkarikáztam és szedtem 25.30 tányér bodzavirágot. A kihűlt lébe szórtam mindet, adtam hozzá 10 dkg citromsavat és 1 kk Nátrium benzoátot. Most hagyom 4-5 napig állni, időnként megkeverem.

Csodálatos illatorgia fogadott a kertben! Nyílik a jázminbokor. Csodaszép és nagyon illatos! :)


1 megjegyzés: