2017. február 1., szerda

Avokádókrém és Nagytarcsai diós batyu

Napok óta puhuló-soron van két avokádóm, mára elérték azt a szintet, hogy felhasználhatók lettek. Most tökmagosan-citromosan készítettem el:

Két puha avokádót meghámoztam, felkockáztam. 20 dkg natúr krémsajttal krémesre dolgoztam egy botmixer segítségével. Hozzáadtam 5 ek tökmagolajat. 2 maréknyi natúr tökmagot megpergeltem (picit megpirítottam), majd apróra vágtam és szintén a krémbe dolgoztam. Hozzáadtam még egy fél zöldcitrom levét is. A tetejére szórtam a maradék tökmagot.

Talán tegnap osztotta meg valaki a Facebook-on a Nagytarcsai diós batyu receptjét. Hasonló a diós kosárkához és épp olyan nagy sikere is lett:

Hozzávalók: 30 dkg finomliszt, 30 dkg darált dió, 30 dkg porcukor, 30 dkg teavaj, 8-9 tojás, csipet só, csipetnyi élesztő

A lisztet, a vajat (érdemes eldarabolni vékonyabb csíkokra) és a tojások sárgáját a csipetnyi élesztővel és sóval jól összegyúrjuk. Ha szépen meggyúrtuk a tésztánkat, készítsünk elő egy tányért, vagy tálcát. Ha készen vagyunk a tészta gyúrásával, egyforma kis dió nagyságú gombócokat formázunk belőle, és hűtőszekrénybe tesszük. A tésztának meg kell dermednie, hogy szép könnyen tudjuk majd formázni. Egy tepsiben addig előkészítjük a fém kosárkákat. Ezután a tojások fehérjét kevés citromlével kemény habbá verjük, majd a diót, a cukorral elkeverjük és hozzátesszük a felvert habhoz. Óvatosan keverjük szépen el, hogy a hab ne törjön nagyon. A megdermedt tésztánkat ellapítjuk, és 12-23 centiméteres kerek lapokra nyújtjuk őket. Körülbelül egy lapos ek tölteléket helyezünk a közepébe és kis kosárformákat készítünk ügyesen belőle. Végül előmelegített sütőben körülbelül félórát sütjük, amíg aranysárga nem lesz. A megsült batyukat óvatosan kivesszük a formákból, és hagyjuk kihűlni. Ízlés szerint vaníliás cukorral, vagy porcukorral megszórhatjuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése