2016. szeptember 2., péntek

Vacsora teljes létszámmal

A teljes létszám azt jelenti, hogy itt volt a férjem két külföldön élő gyermeke, az egyik unokája, a közös két gyermekünk és mi ketten. Bár elég nagy az ebédlő asztalom, mégsem ültünk túl levegősen körülötte :)
Azért igyekeztem kicsit feldíszíteni:


Mivel ma is meleg volt és sokat csatangoltak a belvárosban, gondoltam jól esik majd egy finom szörp. Rózsaszörpöt készítettem:

3 citrom levét kicsavartam, elkevertem benne 4 ek akácmézet  és 4 ek házi málnaszörpöt ( az eredeti receptben rózsaszörpöt javasolnak, csak az nem volt - Hozzáadtam 3 ek rózsavize és felöntöttem 1 liter ásványvízzel. Beleszórtam egy ja nagy marék rózsaszirmot és néhány ág rozmaringot. Néhány órára hűtőbe tettem. Tálaláskor rozmaringgal, rózsaszirommal és színes kandispálcával díszítettem. (Ötlet innen) Ezekbe a csodaszép pálcikákba már régen beleszerettem és alig vártam, hogy felavathassam őket! :)

Előételnek bélszín carpaccio-t kínáltam gorgonzola habbal és vajban sütött fügével

Ennek - ahogy vártam is - nagy sikere volt! :)
Finom borjúbélszínt kaptam. Körben besóztam, borsoztam és nálam így 2 napig várakozott a hűtőben. Vajon körbesütöttem hirtelen, amjd fóliába csomagoltam és  mélyhűtőbe tettem. Kb. 2 órán át hagytam ott. Nem kell csonttá fagyasztani, de kell legyen egy kis tartása, hogy szeletelni lehessen. Vékony szeleteket vágtam a húsból, majd a szeleteket kiterítettem egy deszkára, letakartam folpackkal és nyújtófával jól rányomva átgörgettem, így igazán csinos és vékony szeleteket kaptam. :) Tálra rendeztem. A habhoz most - mivel elég sok volt a bélszín is - 30 dkg gorgonzolát egy tálba villával jól összetörtem, adtam hozzá pár ek tejszínt, amivel fellazítottam egy kicsit. A maradék tejszínt (2.5 dl-es zacskós volt) felvertem kemény habbá, én még megtámogattam egy cs habfixálóval is, majd a mixer legalacsonyabb fordulatával összedolgoztam a habot a sajttal. Sóztam, borsoztam.
Egy nagy lapos tálra rendeztem a bélszín szeleteket, tetejére tettem a gorgonzola habból és vajban pirított fügékket tettem rá és egy fél csomag bébispenótot. Kicsit megcsöpögtettem fűszerolajjal az egészet.

Ezután kétféle főétel volt: az előző postban bemutatott tökéletes lasagna és a férjem fiának a kedvence: brassói. :)
A vacsora végén pedig almás pitét szervíroztam:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése