2016. szeptember 25., vasárnap

Fügés-tojáslikőrös pite - némi csalással

A néhány éves fügebokrom elkezdett teremni. Na persze, csak néhány szemet hozott, de az nagyon finom és mézédes. Tavaly már elkészítettem ezt a pitét, most ismételtem. A némi csalás azt jelenti, hogy nem tojáslikőrrel csináltam, hanem Limoncello krémlikőrrel. Pusztán véletlenségből vittem azt magammal. Nem ártott neki egy kicsit sem! :)


A tésztához: 200 g liszt, 50 g porcukor, 100 g hideg vaj, 1 tojás
A krémhez: 2 dl tojáslikőr, 2 dl tejszín, 2 tojássárgája, 2 ek kristálycukor, 1 cs vaníliás pudingpor, 6-7 szem érett füge
A tésztához összekeverjük a lisztet a porcukorral, belekockázzuk a vajat, hozzáadjuk a tojást és gyors mozdulatokkal összedolgozzuk. Nem kell sokáig gyúrni, mert a pite törni fog. Épp csak annyira, hogy összeálljon. Folpackba csomagoljuk és egy órára hűtőbe tesszük. Kivesszük a tésztát és valamivel nagyobbra nyújtjuk, mint a piteformánk. Jusson egyformán a szélére is. Nyomkodjuk bele a formába és csak ekkor álljunk neki a krémnek! A tojássárgájákat keverjük habsora a cukorral. A tejszínben keverjük csomómentesre (!) a pudingport, végül a likőrrel együtt keverjünk mindent össze. Öntsük a tésztára és rakjuk ki a tetejét a cikkekre vágott fügével. 170 fokos sütőben kb. 30 perc alatt sül készre. Kivesszük a sütőből, hagyjuk teljesen kihűlni, érdemes 1-2 órára a hűtőbe tenni, hogy a krém teljesen megszilárduljon. Tálaláskor én meghintettem porcukorral a tetejét.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése