2016. szeptember 17., szombat

Csokis-diós kocka - liszt nélkül

Ez a sütemény is a kedvenc kategóriába tartozik nálunk. Egyszerűen tényleg nem lehet abbahagyni! :) Már többször megosztottam, de most újra felteszem. Főként azért, mert a tányérkát is be szeretném mutatni. Baranyi Sila Ildikó festette meg.

Ildi már készített nekem egy gyönyörű tányért, amin a Kis herceg, a rózsája és a róka szerepel. Ezt a hangyás mintát valahol már láttam a neten. Azonnal beleszerettem, de nem találtam elérhetőséget. És ekkor Ildi a segítségemre sietett és elkészítette nekem! Köszönöm Ildi, boldoggá tettél - és már nem először! Ha szeretnétek valami különleges porcelánt akár magatoknak, akár ajándékba, keressétek meg Ildit a Facebookon, biztos vagyok benne, hogy örömmel elkészíti az elképzeléseteket! :)
És akkor jöjjön a recept is:
8 tojás sárgáját habosra kevertem 15 dkg porcukorral. A 8 tojás fehérjét kemény habbá vertem. Összekevertem 18 dkg darált diót 1 ek zsemlemorzsával, 1 cs sütőporral és 2 tk kakaóporral, majd ezt beleöntöttem a tojássárgájába és összekevertem. Hozzáadtam a fehérje habot és átforgattam. Sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam és 180 fokos sütőben 40 perc alatt megsütöttem a tésztát. (Tűpróba!) Amíg a tészta sült, elkészítettem a mázat: 15 dkg vajat alacsony lángon megolvasztottam. Amikor már megolvadt, beleszórtam 15 dkg cukrot és adtam hozzá 1 ek tejet. Felforraltam és addig hagytam a tűzön, amíg a cukor elolvadt. A tűzről levéve belekevertem 4 ek kakaóport.  A még forró tésztára simítottam és kihűlés után betettem a hűtőbe. Megvallom, már alig van belőle...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése