2016. augusztus 17., szerda

Hummusz chilivel - csak úgy

Néhány napja Ottis készített egy sárga rókagomba-pástétomot. Azóta meg akarom csinálni. El is mentem ma munka után a Nagycsarnokba, de összesen egyszem gombás bácsi üldögélt a padján és mondta, hogy most fogyott el épp a rókagombája... Szomorúan jöttem haza, de útközben jött a mentő ötlet: hummuszt keverek! :) Életemben először hummuszt Izraelben ettem. Nem tudtam, hogy mi az, csak azt, hogy ezt sosem tudnám abbahagyni :) A vendéglátóm mondta a kérdésemre, hogy ez hummusz. Én bölcsen hallgattam és igyekeztem olyan arcot vágni, mint aki tökéletesen tisztában van azzal, hogy mi az a hummusz és nem gondolja, hogy virágföld :)
Millió recept kering a neten, én Fűszermánia Gabi receptjét nagyon jónak találtam. Mégsem úgy csináltam teljesen...

Végre megint elővehettem az egyik isteni finom chili szószomat a Gastrochili-től. Ez egy Facebook link, de ha szeretnétek valami isteni finom chili-szószt, keressétek őket bátran!
Szóval az én hummuszom: 1 konzerv csicseriborsót (425 g) leszűrtem, de a levét felfogtam. Turmixba öntöttem a borsót, adtam hozzá 3 ek Tahini-t, 1 citrom kifacsart levét, fél csokor petrezselymet, 1 gerezd fokhagymát, 1/2 dl olívaolajat, egy löttyintést a chili-szószból (vagy egy kisebb chilipaprikát), sóztam, borsoztam és elkezdtem turmixolni. Valószínűleg így nagyon sűrű, ekkor a felfogott csicseriborsó levéből lehet hígítani. Tálkába kanalaztam és olívaolajat csepegtettem a tetejére.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése