2016. augusztus 27., szombat

Fügesaláta, Csirkemell krémes bazsalikommártásban, Habos-diós szelet háromízű töltelékkel

Tegnap (pénteken) munka után indultunk le a tanyára. Gyors pihenés volt, mivel ma (szombaton) már jöttünk is vissza, mert holnap reggel indulok ügyeletbe.
Igyekszem jó kedvre deríteni majd a doktort, akivel ügyeletes leszek és mint tudjuk, egy férfi ember tele hassal kevésbé tud morcos lenni. :)
Készült csirkemell krémes bazsalikommártásban, majd desszertnek egy habos-diós sütemény hármféle ízű töltelékkel.

Három nagyobb csirkemellet kisebb szeletekre vágtam. Egy tálban összekevertem 3 ek lisztet, sót, őrölt borsot és ebben megforgattam a húsokat. Egy serpenyőben összeolvasztottam 2 ek olajat és 2 ek vajat. Ebben sütöttem a csirkemelleket oldalanként kb. 5-6 percig. Tányérra szedtem. Amí sült, elkészítettem a mártást: 1 nagy ek vajon megdinszteltem 3 gerezd áttört fokhagymát. Hozzáadtam 1.5 dl húslevest (most kockából készítettem) és 1.5 dl főzőtejszínt, valamint egy fél citrom kifacsart levét. Kevergetve addig főztem, amíg kissé besűrűsödött. A végén beleszórtam egy nagy marék apróra vágott bazsalikomot, de ezzel már nem nagyon főztem,csak jól belekevertem. Párolt rizs készült hozzá.

És a sütemény:

 A tésztájához kemény habbá vertem 10 tojásfehérjét, amikor már keményedett a hab, kanalanként vertem hozzá 10 ek cukrot. Egy tálkában összekevertem 10 ek darált diót, 6 ek lisztet és 1 tk sütőport, majd a habba forgattam. Háromfelé osztottam a tésztát és zsírpapírral bélelt tepsibe simítottam laponként és megsütöttem 180 fokos sütőben. Közben elkészítettem a krémeket: a 10 tojás sárgáját kikevertem 12 ek cukorral, 2 cs vaníliás cukorral, hozzáadtam 4 ek tejet és vízgőz fölött besűrítettem. Hagytam kihűlni. 30 dkg vajat kihabosítottam és kanalanként hozzáadtam a tojáskrémet, majd háromfelé vettem a krémet. Az elsőbe belekevertem 5 dkg kókuszreszeléket, ezt kentem az alsó lapra. Rátettem a második lapot, ehhez a következő harmad vajkrémet kikevertem 5 dkg mazsolával. Beborítottam a harmadik lappal, amit a harmadik adag krémmel kentem meg, ehhez belekevertem 5 dkg csokirszeleléket. Jól behűtöttem, hogy lehessen szeletelni.
És, amikor hazaértünk, nekiestem a Fügesalátának, amit Fűszermánia Gabinál láttam és alig vártam, hogy megcsinálhassam:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése