2016. július 22., péntek

Ügyelet után - ügyelet előtt

Két ügyelet között egy nap pihenő...Tegnap olvastam nagyon jó kis ötleteket a Nők Lapján a főtt kukorica még ízletesebbé tételéhez. Ebből próbáltam ma ki az egyiket és tényleg nagyon finom! :)

Annyiban más, hogy feltettem főni vizet, tettem bele 2 tk sót, 3 dl tejet és 5 dkg vajat. Amikor felforrt, akkor tettem bele a kukoricát és lefedve 20 percig főztem. Próbáljátok ki, nagyon finom! :)

Még van sárgabarack, az egyik kedvencemet készítettem belőle: Sárgabarackos pite ropogós morzsával.
Imádom, ahogy a morzsa tényleg ropog! :)

A tésztához: 30 dkg liszt, 1 cs sütőpor, 8 dkg porcukor, 12.5 dkg vaj, 1 tojás, 7 dkg tejföl
A töltelékhez: 1 kg sárgabarack, 15 dkg cukor, 8 dkg étkezési keményítő, 2 ek sárgbaracklekvár
A morzsához: 14 dkg liszt, 20 dkg cukor, 1 cs vaníliás cukor, 8 dkg olvasztott vaj
Először a tölteléket készítjük el, mert annak hűlnie kell. A cikkekre vágott barackot 2 dl vízzel és a cukorral összeforraljuk. A forrástól számítva 1 percig főzzük, majd besűrítjük az 1 dl vízben feloldott étkezési keményítővel, kihűtjük. A tésztához a lisztet, a sütőport, a porcukrot és a vajat elmorzsoljuk. Hozzáadjuk a tojást és a tejfölt, tésztát gyúrunk belőle. Vagy piteformába, vagy egy kisebb tepsibe nyújtjuk úgy, hogy pereme is legyen. Megkenjük a lekvárral és egyenletesen rátesszük a tölteléket. A morzsához a lisztet, a cukrot és a vaníliás cukrot összekeverjük és állandó keverés mellett hozzácsorgatjuk a vajat. Ne gyúrjuk, hanem keverjük, különben nem marad morzsás! Rászórjuk a süti tetejére és 170 fokos sütőben kb. 30 perc alatt készre sütjük

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése