2016. június 26., vasárnap

Rumos ribizliszörp

Nyár van (ha még valaki nem tudná) :) és nem is akármilyen nyár... Persze én nem panaszkodom, milliószor jobban szeretem a meleget, mint a hideget. Ráadásul a tanyán a házban 24 fok van, mivel vastag vályog falai vannak. Tegnap lementünk a Velencei tóhoz. Isteni tiszta az északi strand. Nem zsúfolt, a víz pedig langyos, illatos! :) Semennyi nem lenne elég belőle!
De, hogy valamit készítsek is, rumos ribizliszörpöt csináltam. Nagy előnye, hogy főzni nem kell és nagyon finom! :)

Kb. 1.5 kg ribizlim volt. Leszemeztem és villával jó alaposan összetörtem, beleszórtam 1 tk citromsavat, majd felengedtem 1 liter hideg vízzel. Letakartam és egy éjszakán át hagytam állni. Másnap sűrű szitán átszűrtem, hozzáadtam 1 kg kristálycukrot Ha több ribizliből csináljuk, akkor literenként kell 1 kg cukor hozzá). Folyamatosan kevertem, amíg a cukor feloldódott benne. 1/2 dl rumban elkevertem 1 kk nátrium benzoátot és hozzákevertem a szörphöz. Üvegekbe töltöttem és íme! :)

Cicókám most sem hagyott minket magunkra szinte egy percre sem, amíg ott voltunk. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése