2016. június 16., csütörtök

Pizzakenyér

És igen! Holnap újabb ügyelet... És egyre több lesz, mert beindult a sürgősségi osztályunk, ami azt jelenti, hogy pihenés nem lesz. Már pedig, akkor kell az energia! :) Főztem újkrumpliból paprikás krumplit és megsütöttem ezt a Pizzakenyér nevű finomságot, amit ismét az egyik Facebook-os csoportban találtam.

Az eredeti receptje Citromhabtól származik, én szó szerint teszem közzé, ahogy én találtam:


A tésztához: 60 dkg finomliszt, 2,5 dkg friss élesztő, 3,8-4 dl víz, csipetnyi cukor, 2 ek olaj, 1 csapott ek só
A töltelékhez: 1,5 dl sűrített paradicsom, 1 csapott kk só, 1 gerezd fokhagyma, ½ kk oregánó, 15 dkg sonka, 10 dkg gomba, 20 dkg reszelt sajt
Az élesztőt a cukorral 1 dl langyos vízben felfuttatjuk. A lisztet, az olajat és a sót tálba mérjük, hozzáöntjük a megkelt élesztőt és a maradék vízzel kelt tésztát dagasztunk. Lefedve, langyos helyen duplájára kelesztjük.
Ha megkelt a tésztánk, kicsit átgyúrjuk és újra kelesztjük.
Ezután lisztezett munkafelületre borítjuk és kb. 1 cm vastagságú téglalapot nyújtunk belőle.
A paradicsomsűrítményt elkeverjük a sóval, az oregánóval és a reszelt fokhagymával, majd az elnyújtott tésztára kenjük.
Egyenletesen rászórjuk a darabokra tépkedett sonkát, a felszeletelt gombát és a reszelt sajtot.
Ízlés szerint más tölteléket is használhatunk.
Egyenlő, a formánknak megfelelő méretű négyzetekre vágjuk a tésztát, és óvatosan az olajjal vékonyan kikent formába állítgatjuk őket. Célszerű a formát hosszában felállítani ehhez a művelethez.
Még 15-20 percet kelesztjük a tésztát, végül 180 fokra melegített sütőben 40-45 perc alatt megsütjük a kenyeret.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése