2016. június 28., kedd

Padlizsános cukkinifasírtok és sárgadinnyés eperlekvár

Valami könnyűt akartam készíteni, ami a holnapi 24 órában is jól esik majd. Nem tudom már hol találtam a receptet, de nagyon finom! :) Megint egy olyan fogás, aminél fel sem tűnik, hogy nincs benne hús...

Még tegnap előkészültem: 1 közepes padlizsánt és 2 cukkinit 220 fokos sütőben kb. 35 perc alatt puhára sütöttem. Meghámoztam, szűrőbe tettem, megsóztam és hagytam lecsepegni. Közben 1 fej apró kockákra vágott hagymát kevés olajon megdinszteltem és a kihűlt zöldségekkel összekevertem. Reszeltem hozzá 1 nagy gerezd fokhagymát, 10 dkg vörös cheddar sajtot, beleütöttem egy tojást, sóztam, borsoztam, bazsalikommal megszórtam és annyi zsemlemorzsával dolgoztam össze, hogy jól formázható massza lett. belőle. Ebben az állapotban várta a mai napot, amikor kis pogácsákat formáltam belőle, zsemlemorzsába forgattam és olajban 5-6 perc alatt kisütöttem. Közben koktélparadicsomokat elfeleztem, összeforgattam egy csomag bazsalikomos mini-mozzarellával. Sóztam, borsoztam, és balzsamecet-krémmel locsoltam meg. Megszórtam még bazsalikommal.

Már nem nagyon van eper, de még vettem egy kilót, meg egy mézédes sárgadinnyét, ebből sárgadinnyés eperlekvár készült:

1 kg epret és 25 dkg sárgadinnyét (tisztán mérve) apró kockákra vágtam. Összekevertem 1 cs citromsavval. Kimértem 35 dkg cukrot. 1 cs 3:1 dzsemfixet összekevertem 2 ek cukorral és a gyümölcsökhöz kevertem. Nagy lángon felforraltam, közben kevertem. Amikor felforrt, hozzáadtam a maradék cukrot és kevergetve újra felforraltam. Hagytam kb. 3 percig zubogva forrni, majd üvegekbe töltöttem és 5 percre fejtetőre állítottam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése