2016. május 7., szombat

Epres pohárkrém

Bár még arany árban mérik a magyar epret, de nem győzöm kivárni, hogy kedvezőbb legyen az ára. Türelmetlenségem másik oka, hogy  Illéskrisz Konyhája blog tulajdonosa Kriszti, megvette nekem ezeket csoda helyes üvegeket, amiket fel KELLETT avatnom! :)

Hogy pontosan ez a recept honnan van, azt nem tudom, mert millió kering a neten. Én így csináltam:

3 tojást fehéredésig kevertem 20 dkg cukorral. Közben melegedni tettem750 ml tejet, amibe belekapartam egy vaníliarúd magjait is (én a héját is bele szoktam tenni, a végén kidobom). Amikor már jó meleg volt a tej, állandó keverés közben hozzácsurgattam a cukros tojást és rászitáltam még 10 dkg lisztet. Kis lángon, tényleg folyamatosan keverve besűrítettem, majd hagytam egy kicsit hűlni. Hozzákevertem 250 g mascarponét is. Az üvegek, vagy poharak aljába tettem a krémből, kb. feléig. Friss epret kockáztam rá és cukros babapiskótát morzsoltam a tetejére. 250 ml tejszín felvertem habnak és a tetejére kanalaztam. Eper-szeletekkel díszítettem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése