2016. május 7., szombat

Csíkos kalács

Tegnap tényleg kiélhettem magam a konyhában. Délután sütöttem meg ezt a csíkos kalácsot, hogy legyen ma reggelire. Van még mit tökéletesíteni rajta...

Hozzávalók: 600 g liszt, 25 g friss élesztő, 1 dl tej, 200 ml görög joghurt, 1 tojás, 50 g olvasztott vaj, 1 csipet só, 100 g kristálycukor, 1 citrom reszelt héja, 1 cs vaníliás cukor + 3 ek sötét kakaópor, 4 ek víz. 1 tojás a kenéshez
A langyos tejbe belemorzsoljuk az élesztőt és 1 kiskanál cukrot szórunk hozzá. Összekeverjük és felfuttatjuk. A liszthez hozzáadjuk a cukrot, a tojást, az olvasztott vajat, joghurtot, sót, vaníliás cukrot, a citrom reszelt héját és az élesztőt. Jól összegyúrjuk, kidagasztjuk. Kétfelé osztjuk a tésztát. A kakaóport elkeverjük a vízzel és az egyik cipóba egyenletesen beledolgozzuk. (nekem ez sosem sikerül maradéktalanul). Meleg helyen, letakarva duplájára kelesztjük a tésztákat. Ezután kinyújtjuk úhy hogy a fehér tészta pont kétszer akkora legyen, mint a kakaós. A kakaóst rátesszük a fehérre, majd a fehéret elvágjuk pont mellette és a tetejére tesszük. Kinyújtjuk újra a tésztát, elfelezzük és egyiket a másikra tesszük. Újra kinyújtjuk és ezt addig folytatjuk, hogy elég csíkos már. Én nagyjából 4x nyújtottam és vágtam félbe. Figyelni kell, hogy látszódjanak még a csíkok. Az utolsó nyújtás után középen elvágjuk a tésztát és mindkét felé 3-3 csíkra vágjuk. A csíkokat kicsit összenyomkodjuk. Lehetne sodorni is, de féltem, hogy nem maradnak meg a csíkok. 3-3 csíkot összefonunk, sütőpapíros tepsibe tesszük, a kalácsokat letakarjuk egy újabb fél órára. Lekenjük egy felvert tojással, és 180 fokos sütőbe toljuk. Figyelni kell, hogy ne égjen meg a teteje, kb. 10 perc múlva letakartam fóliával. Kb. 35-40 perc kell ahhoz, hogy átsüljön.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése