2016. január 14., csütörtök

Meyer citromos spaghettini

Még mindig nem untam meg a Meyer citromot! Sőt, hétvégén is fogom használni! Kiélem, hogy végre kapok én is és nem a barátnőimet kell megkérnem, hogy vegyenek nekem...
Fűszermánia Gabi barátnőm posztolta ezt a nagyon finom Meyer citromos spaghettini-t. Bevallom, soha nem figyeltem a spagettik számozását. Most már tudom, hogy No.3 számú a spaghettini. És annyira szép csomagolásút találtam, hogy muszáj volt rácsempészni a fotóra :)
 Hozzávalók: 25 dkg spaghettini (No. 3-as jelű vékony spagetti), ½ Meyer citrom leve, ½ citrom reszelt héja, frissen őrölt fekete bors, 1-2 gerezd fokhagyma, friss durvára vágott petrezselyem, reszelt Grana Padano sajt, olívaolaj, só, kevés fekete mustármag szárazon megpirítva
Én mindennek a dupláját használtam, mert többen vagyunk rá :)

Tegnap ügyeletes voltam, így tegnap előtt este egy kis üvegbe kiöntöttem a körülbelül szükséges olívaolajat és reszeltem bele citromhéjat, őröltem bele egy kevés fekete borsot. Lezártam és időnként megráztam.  1 óra múlva már jó illata volt, a citromhéj kiadta az aromáját. A sajtot nagyon finomra reszeltem, a petrezselymet is feldaraboltam. A sütőt begyújtottam annyira, hogy egy nagy tálat be tudjak tenni átmelegedni. Gyorsan kell mindent csinálni, másként nem megy, csak ha rendesen előkészülünk.
A tésztát sós lobogó vízben odatettem főni. Közben a mustármagot száraz lábasban megpirítottam – fedő kell a végén, mert kiugrálnak az edényből. A citromhéjas olajból öntöttem rá egy keveset és beletettem a nagy darabokra vágott fokhagymát. Sóztam, kicsit kevergettem, majd már vettem is ki a fokhagymát. 1 – 2  evőkanál tészta főzővízzel felöntöttem.
A tésztát az előírt ideig al dentére főztem, leszűrtem és az olajra borítottam. Jól átforgattam, majd az előmelegített tálba borítottam. A kis üvegbe beleöntöttem a Meyer citrom levét, lezártam és alaposan összeráztam. Az olajjal együtt egy áttetsző, kissé besűrűsödött keveréket kaptam, amit azonnal a tésztára öntöttem és jól elkevertem vele. Rászórtam a petrezselymet is,  újabb keverés. Tányérba átszedtem és megszórtam a Grana Padanoval.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése