2016. január 12., kedd

Lemon curd - Meyer citromból

Hiába na! Meyer citrom szezon van és egyszerűen nem tudok neki ellenállni! Imádom a színét, az illatát, de legfőképp azt, hogy végre KAPOK! :)
Már a régi blogomban megosztottam egyszer a belőle készült lemond curd-öt, most megint elkészítettem

Kell hozzá 150 ml Meyer citromlé, 230 g kristálycukor, 3 tojás, 1 tojássárgája, 1 csapott tk étkezési keményítő, 1 citrom reszelt héja, 7.5 dkg hideg vaj (!)
Ehhez a mennyiségű léhez, nekem 2.5 citrom kellett. Egy tálba öntöttem, beleszórtam a cukrot, a tojásokat és a tojássárgáját, majd elkevertem benne a keményítőt. Vízgőz fölött, állandó keverés mellett besűrítettem, puding-sűrűségűre. Ekkor lehúztam a tűzről, belekockáztam a hideg vajat (még véletlenül sem margarint!) és belereszeltem egy normál citrom héját. Üvegbe töltöttem és hagytam kihűlni. Hűtőszekrénybe tettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése