2016. január 16., szombat

Citromhab málnával

A napokban készült lemon curd Meyer citromból. Ezt bizony nem lehet a végtelenségig tárolni, még hűtőben sem. Az biztos, hogy a Facebook-on láttam ezt a receptet, de már nem tudom ki tette közzé.

20 dkg fagyasztott málnát 2 ek cukorral és egy fél citrom levével tűzre tettem és addig melegítettem, míg a málna összeesett. Ekkor lehúztam a tűzről és hagytam kihűlni. 250 ml habtejszínt kemény habbá vertem 2 tk porcukorral, majd belekevertem 150 g lemon curd-t. A kínálópohár aljára babapiskótát tördeltem, meglocsoltam a málnával, kanalaztam rá a citromos habból. Majd újra piskóta, málna és a hab. A tetejét málnaszemekkel és ropogós whisky rúddal díszítettem. Ezzel kicsit megszenvedtem :) A leírása nagyon csábító és nem tűnik bonyolultnak. Azonban, ha kipróbáljátok, egyszerre csak 2, maximum 3 adagot kenjetek a sütőlapra, mert irtózatosan összefolyik és összesül. Mondjuk ilyen rúd alakú, csak kettő sikerült összesen, a többiből "csomókat" alakítottam ki. Nem baj, legközelebb már gyakorlottabb leszek :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése