2015. október 11., vasárnap

Diós tönkölykenyér citromos ricottakrémmel

Szeretem a csendes vasárnapokat, amikor van idő finom reggelit készíteni a családnak. Még este megsütöttem a diós kenyérkét, ami már nem először készül nálam, de mindig egyforma sikerrel. Először kedvenc Bloggerinámnál találtam a receptet.

 
Hozzávalók: 200 g tönköly finomliszt, 250 g víz, 15 g friss élesztő, 1 tk méz
+
150 g teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt, 200 g tönköly finomliszt, 100 g víz, 10 g friss élesztő, 1 púpos tk só, 100 g dió (felekbe szedve hagytam)
A keverőtálba szitáltam a 200 gr lisztet, a kezemmel. 
A lisztre öntöttem a vizet, belecsorgattam a mézet és belemorzsoltam az élesztőt. 
Fakanállal összekevertem. A tálat egy tányérral lefedtem és meleg helyre tettem, hogy felhabosodjon. (Akár több órát  is ellehet így, az csak jót tesz majd a kenyérnek. 
Hozzáadtam a többi hozzávalót és a keverőgép spiráljával összekevertem. Hozzáadtam a diót és azt is belekevertem. Hagytam 10 percet, majd újra átkevertem. Pihentettem 15 percet, kiborítottam a munkapultra, majd átgyúrtam. (Ez nem egy "durva" gyömöszölést, nyomkodást jelent, hanem: ráteszem a kezem a tésztára, finom mozdulattal hajtok rajta egyet és hagyom, hogy a tenyerem közepén érezzem)
Megformáztam, sütőpapírral borított tepsire ültettem, 
majd nedves konyharuhával letakarva duplájára hagytam kelni. 
(Nem fontos, hogy pont duplája legyen, mert a sütőben a melegítés alatt, tovább fog kelni.) A nem előmelegített (hideg) sütőbe tettem és a sütőt bekapcsoltam 200 fokra. 30 perc alatt megsült. Ekkor áttettem egy rácsra, lepermeteztem vízzel (virágpermetező) és így hagytam kihűlni.

Reggelihez készítettem még citromos ricotta-krémet
Hozzávalók: 25 dkg ricotta, 1 tk szárított oregano, 2 ek olívaolaj, 2 ek reszelt parmezán, 1 citrom reszelt héja, őrölt bors
Összekeverjük a ricottát az oregano-val, az olívaolajjal, a parmezánnal és a citromhéjjal. Fűszerezzük őrölt borssal. Kerámiatálkába kanalazzuk, majd forró sütőben olvadásig sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése