2015. augusztus 6., csütörtök

Vacsora vendégek egy forró nyári este

A zuram veje és fia, vagyis a zuram unokája voltak ma vacsora vendégeim. Kanadából vannak itthon. A meleg most is borzalmas - ezzel nem mondok újat.
Egy hideg szederlevessel kezdtük. A szedret szegedi kedvenc sógornőm küldte. A leves isteni finom lett! :)
1 dl vizet összefőztem 2 darabka fahéjjal, egy citrom vékonyan levágott héjával és néhány szem szegfűszeggel. Felére beforraltam. 1/2 kg átválogatott szedret egy lábasba szórtam, adtam hozzá kb. 5 dkg cukrot, a citrom levét és az átszűrt redukciót. Felöntöttem fél liter vízzel és 20 percig főztem. Közben 2 dl tejszínben elkevertem 10 g vaníliás krémport, kevés forró szederlevessel hőkiegyenlítettem és beleöntöttem  a levesbe. Már csak egyet forraltam rajta, megkóstoltam, hogy nem hiányzik-e esetleg cukor vagy citrom belőle, majd jól behűtöttem. Tálaláskor tejszínhabbal díszítettem.
Második fogásnak - mivel sportolókról van szó - tartalmasat kellett főznöm. Így, csirkecombok készültek mustárszószban
Csirke alsó- és felső combokat beirdaltam, majd befűszereztem sóval, borssal, rozmaringgal és oregánóval. Hagytam állni kb. negyedórát. Ezután kevés olajon körkörösen pirosra sütöttem. Tálba tettem őket, a maradék fűszeres olajra tettem 1-1 kanál magos- és dijoni mustárt, hozzáadtam 2 gerezd reszelt fokhagymát, még őrölt borsot, jó sok rozmaringot és oregánót. Felöntöttem 2.5 dl tejszínnel és épp csak összefőztem. Egy cserépedény aljába öntöttem ezt a szószt, rápakoltam a húsokat, lefedtem és betoltam a hideg sütőbe.. 160 fokon sütöttem kb. 30 percig, ekkor feljebb vettem a hőt 200 fokra és rápirítottam kb. 10 percig.
Süteménynek a testvérem feleségétől tanul túrótortát készítettem:
3 tojásból sütöttem piskótát. A 3 tojás fehérjét felvertem, kanalanként hozzávertem 3 ek cukrot, a tojássárgájákat egyenként és szintén kanalanként 3 ek lisztet. Sütőpapírral bélelt kapcsos tortaformában megsütöttem, majd hagytam kihűlni. Amíg hűlt, 1/2 kg túrót áttörtem, kikevertem 1 citrom reszelt héjával, kevés citromlével, 6 ek cukorral. Belekevertem 1 doboz fagyasztott málnát. Habbá vertem 2.5 dl tejszínt, amibe a végén belvertem 1 cs zseléfixet és 1 ek porcukrot. Gyorsan összeforgattam a málnás túróval és a tortaformába kentem a piskótára. 1 csomag színtelen tortazselét készítettem és a torta tetejére simítottam. Megszórtam ribizlivel és fehér málnával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése