2015. július 1., szerda

Málnaszörp nyersen

Évek óta így készítem a málnaszörpöt. Évekkel ezelőtt lejártam Nógrádba málnát venni és ott tanultam a hölgytől, akitől rendszeresen vettem a gyümölcsöt ezt az eltevési módot. Javaslom, próbáljátok ki, mert tényleg nagyon finom és nem cukor, hanem málnaíze van! :)
Ma kezdtem el, most épp ilyen:
2 kg málnát beleszórtam ebbe az 5 literes üvegbe. Szórtam rá 5 dkg borkősavat, 1/2 tk szalicilt és rácsavartam 1 citrom levét. A citrom azért kell bele, mert nagyon jól kiemeli a málna zamatát. Ezután kézzel összetörtem/forgattam az egészet, majd öntöttem hozzá 2 liter vizet. Kistányérra letakartam és kiköltözött az erkélyre 4-5 napra. Most meleg lesz, így gyönyörűen összeérik hétvégére az egész. Amikor letelik ez az idő, akkor majd átszűröm gézen. Literenként 60 dkg cukrot adok majd hozzá és addig keverem, amíg mind feloldódik benne. Majd ekkor töltöm üvegekbe. Sajnos a telet nem éri meg, sokkal hamarabb el szokott fogyni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése