2015. június 27., szombat

Töltött paprika a férjemnek

Reményeim szerint holnap hozom haza a zuramat a kórházból, ahol tegnap volt egy műtéte. Persze, hogy kiengedik-e biztosan, az majd holnap dől el. Én azért főztem neki, mert tudom, hogy a töltött paprikát szereti. Nem tudom, ki, hogy van vele, de nem vagyok híres a töltött paprikámról...:) Leginkább levesnek sikerül.Most nem akartam - nagyon nem - elszúrni, így nem rántással csináltam, illetve nem a hagyományos rántással. És nagyon finom lett. Semmi különös, de ha egyszer ezt szereti... :)

Egy nagy fej új vöröshagymát megdinszteltem egy kevés olajon. 1/2 kg darált húst összegyúrtam 10 dkg rizzsel, a dinsztelt hagymával. Fűszereztem sóval, borssal, kevés ételízesítővel, majd a masszát betöltöttem a kicsumázott paprikákba. Egy nagy lábosba raktam őket, felengedtem annyi vízzel, hogy bővel ellepje. A vízbe tettem 2 babérlevelet, egy kis csokor kakukkfüvet, kevés zellerzöldet és Vegetát. Puhára főztem fedő alatt a paprikákat. Egy másik nagy lábosban megpirítottam olajon 3 ek lisztet. Ráborítottam egy üveg sűrített paradicsomot, majd rögtön merőkanalanként, és folyamatosan kevergetve töltöttem rá a főzőléből annyit, hogy a kívánt sűrűségű legyen. Amikor ezt elérte, beletettem a paprikákat és összefőztem. Pici cukorral ízesítettem még a végén.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése