2015. június 24., szerda

Odzsó krumplilevese

Odzsó (Ági) a barátnőm. Nála voltunk hétvégén Tinnyén, ahol nagyon sok finomsággal várt minket. Többek között egy irtó finom krumplilevessel. Elmondása szerint, nagymamája csinálta így a krumplilevest. Mivel az én férjem nagyon szereti a leveseket, ma megcsináltam és szerencsére nekem is sikerült! :)



Jó húsos kolozsvári szalonnát felkockázunk és kiolvasztunk. Karikákra vágott kolbászt dobunk rá és kicsit összesütjük. Hozzáadunk felkockázott krumplit, paprikát, paradicsomot. Fűszerezzük sóval, borssal, pirospaprikával, ételízesítővel, babérlevéllel átforgatjuk. Felöntjük annyi vízzel, amennyi levest szeretnénk és lassú tűzön, fedő alatt megfőzzük. Kb. 1.5 dl tejben elkeverünk 1-2 ek lisztet, és amikor már megfőtt a leves, ezzel kicsit besűrítjük. Lehúzzuk a tűzről, belekeverünk 1 ek ecetet és beleengedünk 2-3 egész tojást, egyet-kettőt keverünk rajta. Visszatesszük a tűzre, de már csak addig hagyjuk ott, amíg a tojás fehérjén látjuk, hogy kezd összeállni. Aki szereti, erős paprikát kínálhat hozzá. Én most nem adtam hozzá, mert csak én szeretem...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése