2014. október 10., péntek

Tepertő

Nagyon-nagyon szeretem a friss tepertőt. Mindegy, hogy az szárnyas, vagy négylábú, finom és sok legyen! :) De nekem még igazán sosem sikerült olyan igazi tepertőt sütnöm. De ma újra nekiálltam. Megkérdeztem többeket, hogy hogy szokták sütni, végül Csató Anna a Facebook-on sietett a segítségemre, ahogy szokott. :)
A Lehel piacon kaptam bőrös mangalica zsírszalonnát. Vettem egy 2.5 kg-os darabot. Szépen felkockáztam és egy jó nagy lábosba szórtam. Minimális vizet öntöttem alá és fedő alatt, kis lángon elkezdtem kiolvasztani a zsírját. Ahogy egyre több zsír olvadt ki, és a tepertők "lebegtek" a felszínen, úgy öntöttem le róla egy jénaiba. A végén csak keveset hagytam alatta. A tüzet nagyobbra vettem és ilyen szép színűre sütöttem. Amikor már elérte ezt a színt, elzártam alatta a lángot. És most jön a lényeg! :)Fedővel a kezemben, virág spricnivel bepermeteztem a tepertőt és gyorsan ráraktam a fedőt. Ezt hívja Anna pergelésnek.  Amikor már elhallgatott, akkor megismételtem a folyamatot még kétszer. Ezután leszűrtem a maradék zsírtól és konyhai törlővel bélelt tálba öntöttem. Megszórtam kevés Vegetával és pirospaprikával.
Hát, azt kell mondjam, életem legfinomabb tepertője lett! :)

1 megjegyzés:

  1. Gusztusos ez a tepertö. Elolvastam, hogyan készitetted. Pontosan ezzel a módszerrel csináltam én is nagyon ifju asszony koromban. Vagyis majdnem, én nem öntöttem le a kisülö zsirt róla, hanem úgy spicceltem meg vizzel. Huh lett ám tüz a konyhában, kifutott a zsir és lángra kapott. Kirohantam a konyhából és segitségért kiabáltam, hogy tüz van és nincs lakásbiztositásunk. Elötte pár hete költöztünk be a lakásba. Eloltotta a férjem a tözet, de a konyhát napokig takaritottam a szétfröccsent zsirtól. Azóta már tudom, hogy kell tepertöt sütni.

    VálaszTörlés