2014. október 11., szombat

Florentin tojás camembert szósszal

Nem tagadom, rettentően hiányzik a fiókám, aki igen messze van most tőlem. Ám a másik itthon van, így ma neki kedveskedtem ezzel a szuper reggelivel

Nem kaptam kesudiót (ilyen sem fordult még elő), ezért mandulával pótoltam. Bébispenót helyett pedig zsenge spenótot használtam.
Hozzávalók: 100 g érett camembert sajt, 40 g kesudió, 1 dl tejszín (30%-os), 2 ek olívaolaj, 10 g vaj, 50 g bébispenót, só, bors, 1 ciabatta, 2 db tojást, 2 ek ecet

Egy forró, száraz serpenyőben lepirítjuk a kesudiót. Az érett, lágy camembert sajtot darabokra tépdessük és hozzáadjuk a kesudióhoz. Felöntjük a tejszínnel és hagyjuk, hogy a sajt szépen felolvadjon. Az olvadt sajtot, kevés sóval és tört feketeborssal ízesítjük, majd turmixgépbe öntjük és szép selymes állagúra turmixoljuk. Egy serpenyőben felhevítjük az olívaolajat és a vajat, rádobjuk a friss bébispenótot, majd sóval, tört borssal ízesítjük. Egy ciabattát kettévágunk, és kenyérpirítóban mindkét felét szép ropogósra pirítjuk. (Nem pirítottam meg, mert annyira friss, meleg péksüteményt kaptam, hogy sajnáltam megpirítani :) ) Elkészítjük a buggyantott tojást: egy lábos forró, ecetes vizet finoman elkezdünk keverni egy kanállal (hogy a vízben tölcsérszerű örvény keletkezzen), és egyesével finoman az örvény közepébe csúsztatjuk a tojásokat. Kb. másfél percig főzzük, majd óvatosan kiemeljük.
A pirított ciabattákra halmozzuk a még meleg spenótot, ráhelyezzük a buggyantott tojásokat és az egészet leöntjük a selymes kesudiós camembert mártással.Azonnal tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése