2014. május 25., vasárnap

Fiacskám születésnapjának ünneplése

A fiam kerek 30 évvel ezelőtt, május 20-án este 8-kor érkezett hozzánk.Első perctől fogva nagy-nagy "szerelemmel" viseltettem iránta. Mivel az idei születésnapja hétköznapra esett, megbeszéltük, hogy lemegyünk a tanyára és ott ünnepeljük meg. A menüt rám bízta, azt mondta: legyen meglepetés. Szerencsére ismerem az ízlését, így nagyot nem hibázhattam. :) Mivel a zuram nem lelkesedik annyira a húsokért, különösen nem a csípős fogásokért (szemben a család többi tagjával), így neki zsenge karalábéból levest főztem:
2 zsenge sárgarépát és 1 fehér répát, 2 karalábét megpucoltam és kockákra/hasábokra vágtam, majd kevés olajon megdinszteltem. Felöntöttem vízzel, megsóztam és fedő alatt félig megfőztem. Ekkor hozzáadtam egy fej apróra vágott újhagymát és egy csokor felaprított petrezselymet. Tettem hozzá egy leveskockát és készre főztem. Eredetileg grízgaluskát kellett volna főznöm bele, de későn vettem észre, hogy nincs grízem...



És a fiam ebédje: Jalapeno hamburger

Hozzávalók: 70 dkg darált marhahús, 1 vöröshagyma apróra vágva, 3 ek petrezselyem, 1.5 ek Worcester szósz, 1 apróra vágott jalapeno paprika, só, őrölt bors, cayenne-bors
A szószhoz: 2 dl majonéz, 2 dl tejföl, 3 ek koriander, 1/2 lime leve, 4 újhagyma apróra vágva, só, bors, cayenne-bors
Ezen kívül: szeletelt bacon, hamburger zsemle, cheddar sajt, 2 paradicsom, 1 lilahagyma, jégsaláta
A szósz hozzávalóit összekeverjük. A húspogácsához valókat összedolgozzuk, majd 6 db pogácsát formálunk belőle és legalább 2 órára a hűtőbe tesszük. Bacont megsütjük, félretesszük. Visszamaradt zsírjában megpirítjuk a hamburgerzsemlék vágott felét. Minden alsó félre salátalevelet teszünk, erre kanalazunk a szószból. A grillen ízlésünknek megfelelően átsütött pogácsákat rátesszük a zsemlénkre és azonnal sajtszeletet teszünk rá, hogy megolvadjon. A karikákra vágott paradicsomot és lilahagymát a serpenyőben néhány percig pirítjuk, majd a sajtszeletek tetejére helyezzük. Erre kerül a ropogós bacon és lezárjuk a zsemlék tetejével.

Tortát nem készítettem, helyette bodzás panna cotta készült epervelővel. Ez azért érdekes, mert a fiam nincs túlzottan oda a bodzáért. De ez a desszert nagyon ízlett! :) Ezt a receptet Gizinél találtam.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon finom ebéddel kedveskedtél az családnak!! Boldog születésnapot kívánok a Fiacskádnak. Köszönöm, hogy belinkeltél, és nagyon örülök hogy sikere volt a panna cottának.

    VálaszTörlés