2014. május 8., csütörtök

Bodzazselé eperrel

Virágzik-illatozik a bodza mindenfelé. Ilyenkor a konyhák legtöbbjében szörp készül belőle. természetesen nálam is készült, de egy részéből bodzazselét készítettem. És feldobtam kevés eperrel. Az alapötlet Limarától származik.


 
 

Hozzávalók: 15 bodzavirág, 1 citrom, 30 dkg cukor, e ek citromsav, 3:1 zselésítő
A virágokat megszabadítottam az apró bogaraktól és a vastag zöld száruktól. Egy 5 literes üvegbe pakoltam őket. Rászórtam a cukrot, a citromsavat és belekarikáztam  a citromot, majd felengedtem vízzel. 3 napig letakarva hagytam állni. Ezután leszűrtem, majd tűzre tettem és felforraltam. Egyharmadát hagytam elforrni. A maradék léből elvettem kb. 1 liternyit, ezt egy tiszta edénybe mertem. Adtam hozzá még egy frissen szedett bodzaernyőt és újra felforraltam az egészet. Beleszórtam 1 csomag 3: zselésítőt és habverővel simára kevertem. Ekkor adtam hozzá pár szem epret, amit előtte szeletekre vágtam. Már csak fél percig főztem, majd azonnal üvegekbe szedtem. Lezártam és 5 percre fejtetőre állítottam. Gyönyörű színű és különleges ízű zselét kaptam.

1 megjegyzés: