2014. március 9., vasárnap

Medvehagymás pogácsa és egy gyökér kenyér

Tombol a medvehagyma szezon és persze én sem maradhattam ki! Ebédhez is felhasználtam és megsütöttem ezt a pogácsát, amit Györgyusz barátnőmnél láttam meg. Ha a hegy nem megy Mohamedhez... Mivel Györgyusz nem sütött nekem ilyen pogácsát, kénytelen voltam magam. Magad uram, ha szolgád nincsen :)



50 dkg lisztet elmorzsoltam 50 dkg margarinnal és 60 dkg túróval, valamint sóval és két kanál tejföllel. Összegyúrtam és pihent egy órát a hűtőben. Lisztezett lapon fél cm vastagon kinyújtottam és egy jó nagy csokor felaprított medvehagymának a harmadát rászórtam. A tésztán félbehajtottam, majd újra kinyújtottam, megint ment rá egyharmad medvehagyma és harmadszor is megismételtem a folyamatot. Kiszurkáltam kisebb méretű pogácsaszaggatóval, tepsire sorakoztattam, tetejüket lekentem egy felvert tojással és meghintettem reszelt sajttal. Aranyszínűre sütöttem.
És egy gyökér kenyérrel is kísérleteztem ma. Teljes kiőrlésű lisztből készült (amiért én személy szerint nem rajongok annyira). Ilyen lett:

1 megjegyzés:

  1. Látod milyen ügyes vagy, megcsinálod te is :) Jól néz ki nagyon :)
    A teljes kiőrlésű lisztet én mindig keverem rendessel, akkor jobb :)

    VálaszTörlés