2014. február 14., péntek

Lemon curd Meyer citromból

Az úgy volt, hogy a Facebook-on a gasztrós lányokkal sokat beszélgettünk és beszélgetünk a Meyer citromokról. Én azonban még soha nem találkoztam vele. Erika barátném megszánt és vett nekem egy kilót. Gyorsan Lemon curd-öt csináltam belőle. Nem az első próbálkozásom, mindig is nagyon ízlett, de ezzel a citrommal tényleg különlegesen finom! :)



A receptje semmiben nem különbözik attól a lemon curd-től, amit már csinátlam.
Tehát: lassú tűzön megolvasztottam 15 dkg vajat (!) fontos a vaj, nem jó margarinnal! Hozzáadtam 1 citrom reszelt héját, 15 dkg kristálycukrot, 2 és fél dl citromlét, amit 4 Meyer citromból nyertem ki és még egy lime-ból. Valamint 6 tojást adtam hozzá. Kézi habverővel kevertem alaposan össze és visszatettem a tűzre. Egy pillanatra sem hagytam abba a kevergetést. Egészen addig kevertem, míg sodó-sűrűségű lett. Akkor levettem a tűzről és letettem a konyhakőre a lábost, hogy egy kicsit lehűljön. Majd üvegekbe töltöttem. Hűtőben 1-2 hétig eláll.
Fontos, hogy állandóan keverjük, amíg a tűzön van, mert nem akarunk lágytojást, vagy rántottát. Így viszont selymes, sima krémet kapunk.

1 megjegyzés:

  1. Szia! Én húztam a blogod az aktuális blogkóstoló fordulóban és most ismerkedem. Ez a recept is esélyes és kihívás, mert még soha nem csináltam főzött krémet. Na majd kiderül, melyik lesz végül :)

    VálaszTörlés